Το θέμα που φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα μας με τη «μαφία» που λυμαινόταν τα κρατικά αυτοκίνητα είναι κάτι περισσότερο από σοβαρό.
Δείχνει ότι στην κρατική μηχανή επικρατεί πλήρης διάλυση και ότι η κρατική γραφειοκρατία δεν είναι απλώς πολύπλοκη, πολυπλόκαμη και αναποτελεσματική, αλλά και σαπισμένη ώς εκεί που δεν παίρνει.
Αν ένα κύκλωμα εκμεταλλεύεται τα κρατικά αυτοκίνητα στο υπουργείο Εσωτερικών μ’ αυτόν τον τρόπο, δικαίως αναρωτιέται ο καθένας τι άλλο μπορεί να γίνεται στην υπόλοιπη κρατική μηχανή.
Οφείλουμε να θυμίσουμε ότι τα κρατικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν ένα ιδιαίτερα αγαπητό θέμα, το οποίο ανακινούσε κάθε κυβέρνηση στο όνομα της εξοικονόμησης δαπανών και του περιορισμού της κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος.
Η κυβέρνηση του Κωνστ. Μητσοτάκη στις αρχές της δεκαετίας του ‘90, η κυβέρνηση Κώστα Σημίτη στη συνέχεια και όλες όσες ακολούθησαν συνόδευαν το πρόγραμμά τους με μια βαρύγδουπη εξαγγελία ότι θα έθεταν τέρμα στο αμαρτωλό καθεστώς των κρατικών αυτοκινήτων.
Αλλοτε θα περιόριζαν τον αριθμό των προσώπων που θα μπορούσαν να κινούνται με αυτά κι άλλοτε θα περιόριζαν στο ελάχιστο τις πολυτελείς λιμουζίνες.
Πριν από μερικά χρόνια ο Γιάννης Ραγκούσης -ως υπουργός Εσωτερικών της κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου- προχώρησε σε ηχηρές διακηρύξεις για αλλαγή του στόλου των κρατικών αυτοκινήτων με άλλα νέας τεχνολογίας (υβριδικά), για δραστικό περιορισμό του αριθμού τους συνολικά και του αριθμού όσων ήταν μεγάλου κυβισμού.
Ποιο ήταν το αποτέλεσμα όλων των εξαγγελιών; Μάλλον μηδενικό. Ούτε ένα αυστηρό και διαφανές σύστημα ελέγχου δεν θεμελιώθηκε και έτσι αισίως φτάσαμε στην αποκάλυψη του κυκλώματος που, προφανώς, έκανε χρόνια τώρα ανενόχλητο τη δουλειά του.
Παλιότερα, οι υποθέσεις κρατικής διαφθοράς αξιοποιούνταν για επιθέσεις εναντίον του Δημοσίου και των εργαζομένων του, για προώθηση νεοφιλελεύθερων συνταγών στη δημόσια διοίκηση.
Η κυβέρνηση οφείλει να ακολουθήσει άλλο δρόμο. Να αξιοποιήσει το γεγονός για πραγματική και σε βάθος εξυγίανση της κρατικής μηχανής με όρους διαφάνειας και κοινωνικής δικαιοσύνης.
Εφόσον το επιχειρήσει, η κοινωνία και η πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων που εργάζονται εντίμως θα τη στηρίξουν.
Από τήν Εφημερίδα τών Συντακτών
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου