Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

«Dance me to the end of love»: Η ιστορία πίσω από το ερωτικό τραγούδι των κρεματορίων του θανάτου

Ένα τραγούδι κόντρα στη φρίκη του ναζισμού. 



Είναι ένα τραγούδι που πολλοί απ’ όσους το άκουσαν το ερωτεύτηκαν ίσως περισσότερο κι απ’ τον άνθρωπο που του το αφιέρωσαν. Η μυσταγωγία της μελωδίας, η αισθαντικότητα των φωνών, η αναγλυφότητα των συναισθημάτων, ο κραδασμός των αισθήσεων, σε ταξιδεύουν τόσο μακριά απ’ τη λογική, τόσο βαθιά στο κέντρο του σύμπαντος της ανθρώπινης «ολότητας», αυτής της αίσθησης του αέναου, του ανέπαφου, του αμόλυντου, του αθάνατου, που σου υπόσχεται ο έρωτας, τόσο που σε κάνει να νιώθεις πως κανείς ποτέ δεν ανακάλυψε ούτε θα ανακαλύψει, δεν γεύτηκε ούτε θα γευτεί, δεν ρίγησε ούτε θα ριγήσει, δεν διαλύθηκε ούτε θα διαλυθεί για τον έρωτα όπως εσύ. Πως κανείς δεν ένιωσε αυτό το απόκοσμο χάδι, που άλλοτε μοιάζει ουρανός άλλοτε ανάσα της αβύσσου, άλλοτε φωτιά των αισθήσεων άλλοτε σκίρτημα θανάτου, τόσο έντονα όσο εσύ, τόσο έντονα όπως αυτό το τραγούδι σε κάνει να νιώθεις στο πετσί σου καθώς ξορκίζει το θάνατο, αφού κάθε έρωτας, κάθε οργασμός των αισθήσεων, είναι ένας μικρός θάνατος – και γι’ αυτό άλλωστε ο έρωτας αυτή η «ανδρόγυνος» οντότητα είναι η μόνη εν ζωή αθανασία, ο μόνος μάγος που μπορεί πάντα με το ίδιο, με αυτό το ένα και μοναδικό του ξόρκι, να νικάει το φθαρτό.


Και γι’ αυτό ο έρωτας κι ο θάνατος που ξεχειλίζουν από τούτο το απόκοσμης ομορφιάς τραγούδι σε συνεπαίρνουν αμέσως, ρίχνοντάς σε στην αγκαλιά αυτού του παντοτινού ταγκό, του ρυθμού που αναδύθηκε από τα μπορντέλα της Αργεντινής για να κατακτήσει, να αλώσει ολοκληρωτικά, το σώμα της Δύσης.

Όμως σε τούτο το τραγούδι του έρωτα, ο θάνατος είναι πολύ πιο παρών, πιο εφιαλτικά αδυσώπητος, απ’ ό,τι θα φανταζόταν ποτέ κανείς… Η ψυχρή του ανάσα είναι διάχυτη παντού. Η αλήθεια του παγώνει το καυτό φιλί των εραστών, αφυδατώνει την υγρασία των αισθήσεων, επισκιάζει τα χρώματα του πάθους παύει την πανδαισία των αγγιγμάτων.

Γιατί το «Dance me to the end of love» δεν είναι ένα τραγούδι γραμμένο για εραστές όπως νομίζουν όσοι ριγούν στο άκουσμά του…


Το τραγούδι αυτό είναι κυριολεκτικά, ένα ξόρκι θανάτου. Ένα αληθινό αντίδοτο αγωνίας στο δηλητήριο της κτηνωδίας από άνθρωπο σε άνθρωπο. Ένα βάλσαμο ανάμνησης στο μαρτύριο της φρίκης που έζησαν εκατομμύρια άνθρωποι, όλοι εκείνοι που εξοντώθηκαν στα κρεματόρια του ναζισμού.

Είναι ένα τραγούδι γεμάτο επιθανάτιες κραυγές ενός παράλογου μαρτυρίου, στοιχειωμένο από το κλάμα των παιδιών, από τη κραυγή των σημαδεμένων, από τον ψίθυρο των σκελετωμένων που δεν είχαν πια φωνή, από το ανατριχιαστικό σύρσιμο των νεκροζώντανων που περίμεναν μέρα με τη μέρα, ώρα με την ώρα, μέσα στην εξαθλίωση, την αγωνία, το μαρτύριο, το τέλος τους.

Είναι ποτισμένο από εκείνη τη φρικτή μυρωδιά της καμμένης σάρκας, από τον παραλογισμό του ναζισμού –του ναζισμού που αναβιώνει σήμερα, γιατί η ιστορία επαναλαμβάνεται όχι σαν φάρσα πια αλλά σαν θέατρο του παραλόγου.



Αυτό το τραγούδι είναι η φρίκη της απαίτησης να παίζουν μουσική, οι ίδιοι οι μελλοθάνατοι, στους διαδρόμους των στρατοπέδων, την ώρα που οι άλλοι περνούσαν μπροστά τους στην ουρά του Άουσβιτς, του Νταχάου, από την ουρά της φρίκης, πηγαίνοντας να θανατωθούν και να καούν στα κρεματόρια. Είναι όλα τα τελευταία βλέμματα που κοίταξαν τον κάθε Εβραίο μουσικό και το «φλεγόμενο βιολί» του, με την ιστορία ζωής, πόνου, που κουβαλούσε το καθένα απ’ αυτά, την ώρα που εκείνοι βάδιζαν προς το θάνατο, και την ίδια ώρα που οι ναζί υποχρέωναν το συγκρατούμενό τους μουσικό να παίζει κλασική μουσική στους διαδρόμους αυτής της γήινης κόλασης.

Σκίτσο τής Helga Weissova

Γιατί το «Dance me to the end of love» δεν είναι ένας χορός ως το τέλος της αγάπης, αλλά ένας χορός ως το τέλος της ύπαρξης, που εφορμώντας από τη γενεσιουργό πηγή του πάθους για τη ζωή, μπορεί εντέλει να αγκαλιάζει σφιχτά συμπαρασύροντας ως το θάνατο ακόμα και την ίδια την αγάπη. Γι’ αυτό ενώ είναι ένα τραγούδι που γεννήθηκε από το θάνατο, μπορεί να αγκαλιάζει, να δονεί τον έρωτα και τη ζωή…

Γιατί, σύμφωνα με το δημιουργό του το Leonard Cohen όπως διηγήθηκε κάποτε χαρακτηριστικά γι’ αυτό «Είναι παράξενος ο τρόπος που γεννιέται ένα τραγούδι, κάθε τραγούδι έχει κάποιου είδους σπόρο, που κάποιος βάζει στο χέρι σου ή ο ίδιος ο κόσμος βάζει στο χέρι σου, και γι’ αυτό η διαδικασία είναι τόσο μυστήρια για το πώς γράφεται ένα τραγούδι. Όμως το συγκεκριμένο ήρθε για μένα απλά επειδή γνώριζα ή άκουγα ότι δίπλα στα κρεματόρια, σε κάποια συγκεκριμένα στρατόπεδα θανάτου υπήρχε μία ομάδα μουσικών, που αποτελούνταν από ένα κουαρτέτο εγχόρδων, οι οποίοι υποχρεώνονταν να παίζουν κάθε φορά που εξελισσόταν η διαδικασία αυτής της φρίκης. Και αυτούς τους ανθρώπους που έπαιζαν, τους περίμενε η ίδια τρομακτική μοίρα. Και υποχρεώνονταν να παίζουν κλασική μουσική, την ώρα που οι συγκρατούμενοί τους θανατώνονταν και καίγονταν. Αυτή η μουσική λοιπόν το «χόρεψέ με στην ομορφιά σου με ένα φλεγόμενο βιολί» εννοεί συμβολικά σαν ομορφιά το τέλος της ύπαρξης, και το στοιχείο του πάθους που διέπει κάθε ολοκλήρωση. Όμως αυτή είναι η ίδια γλώσσα που χρησιμοποιούμε για την απόλυτη παράδοση στον αγαπημένο ή στην αγαπημένη μας, έτσι ώστε σ’ ένα τραγούδι να μην είναι σημαντικό εντέλει να γνωρίζει κανείς την απαρχή της γένεσής του, γιατί εάν και η ίδια η γλώσσα προέρχεται απ’ αυτή την γενεσιουργό πηγή πάθους, μπορεί να αγκαλιάσει οποιαδήποτε παθιασμένη ενέργεια».



Σήμερα, λοιπόν, με αφορμή τη «Νύχτα των Κρυστάλλων» -το Πογκρόμ που έγινε κατά των Εβραίων στις 9 Νοέμβρη του 1938 από τη ναζιστική Γερμανία…

…σήμερα «χόρεψέ με στην ομορφιά σου κόσμε, με ένα φλεγόμενο βιολί», μία νότα, έναν ήχο, μια μελωδία, ένα όραμα που να κάψει επιτέλους τη φρίκη αυτού του κόσμου, να κάνει στάχτη την ασκήμια του, τον παραλογισμό του, το μάταιο και άσκοπο πόνο, το θρήνο για την ανθρωπιά που χάνει ξανά και ξανά στο λυκόφως της ντροπής της η ανθρωπότητα…

Dance me to the end of love… 

Από τό Left.gr 




Λιβαδειά: Τα μαγαζιά θα μείνουν κλειστά!

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Λιβαδειάς αποφάσισε τη συμμετοχή του εμπορικού κόσμου στις σχετικές κινητοποιήσεις και συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιηθούν σε όλη την Ελλάδα την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου.

Δείτε το δελτίο τύπου: 

Προτείνουμε το συμβολικό κλείσιμο των καταστημάτων μας από τις 10:30 έως τις 11:30 σε αντίθεση με την πάγια θέση του Δ.Σ. που είναι να διαφυλάσσεται ως τελευταίος προμαχώνας το κλείσιμο των καταστημάτων μας και να μην θεωρείται ως η πλέον δραστική συνδικαλιστική αντίδραση, αφενός επειδή συνεπάγεται μεγάλο τίμημα μόνο για τους μικρομεσαίους εμπόρους, και αφετέρου επειδή δεν τηρείται από όλους τους άλλους κλάδους της αγοράς.

Μέσα από τη συμμετοχή μας στις κινητοποιήσεις εκφράζουμε τη διαμαρτυρία μας για τους πληττόμενους συναδέλφους μας, για όσους έχουν κλείσει και είναι άνεργοι και ανασφάλιστοι, ενώ ταυτόχρονα προβάλλουμε προς κάθε υπεύθυνο την δυσαρέσκειά μας για τα προβλήματα «Λερναίας Ύδρας» που αντιμετωπίζουμε στη δύσκολη καθημερινότητά μας και στην αγωνιώδη προσπάθειά μας να κρατήσουμε τα μαγαζιά μας ανοικτά.

Αντιδρούμε και καταγγέλλουμε την αδιαλλαξία της κυβέρνησης και τις δεσμεύσεις προς τους ξένους εταίρους που οδηγούν με ιλιγγιώδης ρυθμούς στο αφανισμό της μικρομεσαίας επιχείρησης και την υπερχρέωση όλων των Ελληνικών νοικοκυριών.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε μέτρα όπως: Την αυξημένη φορολογία φυσικών και νομικών προσώπων που συνεπάγονται τα νέα μέτρα του τρίτου μνημονίου. Προβλέπουμε δυσοίωνες εξελίξεις στον ασφαλιστικό χάρτη των μικρομεσαίων επιχειρηματιών και των εργαζομένων τους.

Καταλήγοντας είμαστε βέβαιοι οτι τα «κόκκινα» δάνεια και η μη εξεύρεση βιώσιμης λύσης θα οδηγήσουν σε ακόμη περισσότερα λουκέτα, σε απώλεια ιδιοκτησιών και περαιτέρω διόγκωση της ανεργίας. Συνάδελφοι, το Δ.Σ. θα συνεχίσει να συντάσσεται στο πλευρό της ΕΣΕΕ, στους αγώνες που δίνει καθημερινά για το καλό του Ελληνικού εμπορίου προσαρμόζοντας την διεκδικητικότητα και τις αντιδράσεις στις ανάγκες της τοπικής αγοράς.

Κλείνοντας είμαστε στην διάθεση οποιουδήποτε φορέα, κοινωνικού ή θεσμικού εταίρου, στην δημιουργία κοινού μετώπου διεκδικήσεων και αγώνων για το καλό της τοπικής κοινωνίας. 

Από τό Viotianews.gr


 

Γερμανικό ΥΠΟΙΚ: H δόση δεν μπορεί να εκταμιευθεί


"Βρισκόμαστε στη φάση όπου η τρέχουσα δόση ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ δεν μπορεί να εκταμιευτεί, διότι δεν έχουν εφαρμοστεί ακόμα όλα τα ορόσημα", δήλωσε η αναπληρώτρια εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών Φριντερίκε Φον Τισενχάουζεν, αναφερόμενη στη σημερινή συνεδρίαση του Eurogroup.

Η κ. Φον Τισενχάουζεν αρνήθηκε, ωστόσο, να απαντήσει σε ερώτηση σχετική με την έκβαση της συνεδρίασης, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι "το Eurogroup γίνεται στις Βρυξέλλες και όχι εδώ". 

Από τό Left.gr 


 

Σημαία για τον ΣΥΡΙΖΑ τα κόκκινα δάνεια

Το ζήτημα της αντιμετώπισης των κόκκινων δανείων αποτελεί άμεση και συνάμα κορυφαία προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής αυτή την περίοδο, καθώς η ανάταξη της οικονομίας και η σταδιακή επιστροφή της χώρας στην ομαλότητα προϋποθέτουν την εξεύρεση άμεσης, βιώσιμης και κυρίως κοινωνικά αποδεκτής λύσης.

Τα κριτήρια που θέτει η κυβέρνηση στο ζήτημα της αντιμετώπισης των κόκκινων δανείων δεν μπορεί να είναι άλλα από την κοινωνική ευαισθησία και την προστασία των χαμηλών και μεσαίων στρωμάτων.

Η κοινωνία αλλά και η οικονομία είναι πλέον αυταπόδεικτο ότι δεν αντέχουν άλλο τα καταστροφικά αποτελέσματα του υπερδανεισμού. Και ένα κόμμα που στέκεται δίπλα στην κοινωνία και αφουγκράζεται τις ανάγκες της πρέπει να διευκολύνει τα νοικοκυριά που έχουν περιέλθει σε ουσιαστική αδυναμία να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους και ταυτόχρονα να επιτρέψει στις επιχειρήσεις να μείνουν ζωντανές συνεχίζοντας τις δραστηριότητές τους και προσφέροντας θέσεις εργασίας.

Πρόκειται για μια επιλογή που στηρίζει με όρους κοινωνίας την επανεκκίνηση της οικονομίας έτσι όπως την αντιλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ.

Με αυτή την πολιτική στηρίζεται αποτελεσματικά και η επιχειρηματική δραστηριότητα που κατέρρευσε με την κρίση και με τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Η συμφωνία που αναγκάστηκε η κυβέρνηση να υπογράψει τον Ιούλιο δεν ταυτίζεται με τις επιλογές του ΣΥΡΙΖΑ, έχει όμως αφήσει πολλά περιθώρια για να υλοποιηθούν βασικές πολιτικές επιλογές μας.

Μέχρι σήμερα όμως δεν έχει καταστεί εφικτό να δρομολογηθούν στο σύνολό τους οι βασικές πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης, εξαιτίας συγκεκριμένων δεδομένων που εξακολουθούν να επιβάλλουν διάφορες λογικές του παρελθόντος και βεβαίως εξαιτίας της επιβολής ανατρεπτικών αντιλήψεων από τους θεσμούς.

Οι προσπάθειες της κυβέρνησης για να αντιμετωπιστούν τα συμφέροντα της κοινωνίας, όπως για παράδειγμα η προστασία της πρώτης κατοικίας, είναι επιτακτική ανάγκη όχι μόνο να συνεχιστούν, αλλά και να εντατικοποιηθούν το επόμενο διάστημα.

Η κοινωνία πρέπει να πειστεί ότι στην επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ έχει βρει τον ουσιαστικότερο και ασφαλέστερο σύμμαχό της και η μάχη που θα δώσει η κυβέρνηση για να κάνει αυτή τη «σχέση» ακόμη πιο ισχυρή θα είναι μέχρι τέλους.

Τα κινήματα και ολόκληρη η κοινωνία, με ειδικό βάρος στους πλέον αδύναμους, συνεχίζουν να αποτελούν κυρίαρχο παράγοντα σχεδιασμού πολιτικής για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και συνάμα το ισχυρό αντίβαρο στις εξαντλητικές πιέσεις των δανειστών. Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και το οικονομικό επιτελείο, παρά τις μεγάλες πιέσεις που υφίστανται, παραμένουν σταθερά προσανατολισμένοι σε αυτή τη λογική.

Το κόμμα στηρίζει την κυβέρνηση για να εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες, ώστε να βελτιώσει και να αμβλύνει τις επιπτώσεις όσων προβλέπει η Συμφωνία με τους θεσμούς και αποτυπώνουν τη δική τους προσέγγιση για την αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων.

Δεν χωράει αμφιβολία ότι άμεσο μέτρο για τη διαχείριση των κόκκινων δανείων και παράλληλα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης είναι η προστασία της πρώτης κατοικίας, με τη θεσμοθέτηση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών και την απαγόρευση πώλησης των κόκκινων δανείων, κυρίως των στεγαστικών, από τις τράπεζες.

Την ίδια στιγμή η σύνδεση της ανακεφαλαιοποίησης με την αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων ικανοποιήθηκε μερικώς. Ωστόσο οι δύο δράσεις έχουν διαφορετικό χρονικό ορίζοντα. Βασικό ζητούμενο και θέση όλων όσοι στηρίζουμε την κυβέρνηση παραμένει η δημιουργία ενός αποτελεσματικού συνολικού σχεδίου διαχείρισης των κόκκινων δανείων.

Σε αυτή την κατεύθυνση η δημιουργία ενός Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης του Ιδιωτικού Χρέους (ΕΦΟΔΙΧ) παραμένει επίκαιρη και εφαρμόσιμη. Ο φορέας αυτός, φυσικά, δεν μπορεί να εξαρτάται από τις τράπεζες, αλλά η λειτουργία του θα πρέπει να εξασφαλίζει την αναγκαία κοινωνική νομιμοποίηση, ώστε να αναλάβει τη θεσμοθέτηση και την εποπτεία εφαρμογής ενός απλού, αποτελεσματικού, διαφανούς και κοινωνικά δίκαιου προγράμματος ρύθμισης των κόκκινων δανείων. Ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες διαβίωσης και τις πραγματικές δυνατότητες αποπληρωμής των υποχρεώσεων των δανειοληπτών, το οποίο θα είναι δυνατόν να επεκταθεί και στη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τις ΔΕΚΟ.

Έτσι, σε ό,τι αφορά τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, τα παραπάνω θα διασφαλίσουν ότι όλα τα κόκκινα δάνεια που έχουν υποθήκη σε πρώτη κατοικία και εμπίπτουν στις προϋποθέσεις για την ένταξη τους στο δίχτυ κοινωνικής προστασίας, καθώς και οι αγροτικές ιδιοκτησίες μικροκαλλιεργητών θα προστατευθούν.

Για τα φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες με στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια και αγρότες με μικρά αγροτικά δάνεια), εμπόρους, ελεύθερους επαγγελματίες, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μικρές αγροτικές εκμεταλλεύσεις, θα διασφαλιστεί ότι, εφόσον αποδέχονται στην πράξη τη διαδικασία ρυθμίσεων των δανείων τους (είναι δηλαδή συνεργάσιμοι), θα επιβληθεί στις τράπεζες η ρύθμιση των οφειλών τους σύμφωνα με την ικανότητά τους να την εξυπηρετήσουν, ενώ πρώτα θα έχει αξιολογηθεί αντικειμενικά και με διαφάνεια.

Η λογική των προγραμματικών δεσμεύσεων του ΣΥΡΙΖΑ και για την αντιμετώπιση του υπερδανεισμού πιστεύουμε ότι παραμένουν ο οδηγός των διαπραγματεύσεων που αυτές τις μέρες κορυφώνονται.

Τα αποτελέσματα πιστεύω ότι θα είναι θετικά, όμως ο ΣΥΡΙΖΑ θα συνεχίσει, όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα, να διεκδικεί μαζί με τα κινήματα και την ενεργοποίηση της κοινωνίας την εφαρμογή για ολόκληρο το πρόγραμμά του. 

Από τήν Αυγή 


 

Το νέο πρόσωπο της Δημόσιας Διοίκησης


Μικρές αυξήσεις στους μισούς και πλέον δημοσίους υπαλλήλους προαναγγέλλει μέσω της "Αυγής" της Κυριακής ο υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χριστόφορος Βερναρδάκης περιγράφοντας τη δομή του νέου ενιαίου μισθολογίου, που θα απελευθερώνει το βαθμολόγιο και θα το αποσυνδέει από τη μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου. Η τελευταία θα συσχετίζεται με τις μισθολογικές ωριμάνσεις καθορίζοντας τις αυξήσεις ανά διετία για τους υπαλλήλους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και ανά τριετία για τους υπόλοιπους. Ο Χριστόφορος Βερναρδάκης διαβεβαιώνει ακόμη ότι δεν θα γίνει καμία παρέμβαση στον κατώτατο μισθό.

Συνέντευξη στον Νίκο Μορφονιό


* Η συμφωνία με τους δανειστές ορίζει την εφαρμογή νέου ενιαίου μισθολογίου από την 1.1. 2016. Ποια θα είναι η δομή του;

Η βασική ιδέα του ενιαίου μισθολογίου είναι κάθε εργασία, κάθε ειδικότητα που ασκεί την ίδια εργασία, με τους ίδιους όρους και τις ίδιες προϋποθέσεις, δηλαδή χρόνος προϋπηρεσίας, να έχει μέσα στο Δημόσιο μια ενιαία αμοιβή. Αυτό που αλλάζει σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα είναι η απελευθέρωση του βαθμολογίου και η αποσύνδεσή του από το μισθολόγιο. Το νέο μισθολόγιο δηλαδή θα επανακατατάξει τους υπαλλήλους απελευθερώνοντας τη βαθμολογική εξέλιξη, που έχει παγώσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια, χωρίς όμως αυτή να συσχετίζεται με τη μισθολογική. Δεν θα υπάρχει συνάρτηση μισθολογίου και βαθμολογίου. Και βεβαίως, με βάση τις τριετίες και διετίες ωρίμανσης, ο υπάλληλος θα έχει τη μισθολογική εξέλιξη που προβλέπεται, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με το βαθμολόγιο, αλλά με τις ωριμάνσεις.

* Η αποσύνδεση αυτή συνεπάγεται αυξήσεις ή μειώσεις μισθών σε κατηγορίες εργαζομένων;

Η επανακατάταξη στα βαθμολογικά κλιμάκια θα επιφέρει για ένα μεγάλο κομμάτι της δημόσιας διοίκησης μια μικρή αύξηση, ήδη από το 2016. Αυτοί που θα πάρουν αυξήσεις υπολογίζονται γύρω στους 315.000 σε σύνολο 570.000, δηλαδή το 55% των υπαλλήλων θα λάβουν αυξήσεις με την επανακατάταξη. Οι υπάλληλοι αυτοί επανακατατάσσονται πια στους βαθμούς και παίρνουν τις αυξήσεις που θα δικαιούνταν με βάση τη μισθολογική τους ωρίμανση.

* Με τη λεγόμενη "προσωπική διαφορά" τι μέλλει γενέσθαι;

Για ένα μεγάλο κομμάτι θα υπάρξει σταδιακή απομείωση της προσωπικής διαφοράς. Θα επανακατατάξουμε περίπου 90.000 δημόσιους υπάλληλους, που έχουν προσωπική διαφορά, και για ένα μεγάλο κομμάτι εξ αυτών η διαφορά θα απορροφηθεί. Δεν θα μειωθεί ο μισθός, που παίρνουν, αλλά με την επανακατάταξη δεν θα πάρουν τις αυξήσεις από τις ωριμάνσεις, αντιθέτως θα μείνει σταθερός ο μισθός τους, ώστε σε βάθος πενταετίας -εξαετίας να απομειωθεί η προσωπική διαφορά και, όταν θα απομειωθεί θα ξαναρχίσουν να παίρνουν τις τριετίες, διετίες, κανονικά.

* Με τον κατώτατο μισθό;

Δεν θα υπάρξει μείωση του κατώτατου μισθού, ο εισαγωγικός δηλαδή, ανάλογα με το αν είσαι ΠΕ ή ΔΕ, παραμένει σταθερός, ο κατώτατος παραμένει σταθερός. Και να προσθέσουμε ότι το ίδιο θα ισχύσει και για ένα κομμάτι για το οποίο η επανακατάταξη δεν θα επηρεάσει τη μισθολογική του κατάσταση καθόλου, θα παραμένει δηλαδή σταθερός ο μισθός που έχει σήμερα.

* Πώς εξελίχθηκε η διαπραγμάτευση για το περίφημο "άνοιγμα της ψαλίδας" που ζητούσαν οι δανειστές;

Η απαίτηση των δανειστών ήταν οι ΠΕ να ωριμάζουν μισθολογικά κάθε δύο χρόνια και κάθε 5 χρόνια οι υπόλοιποι. Αυτό δεν πέρασε. Αυτό που θα υλοποιηθεί είναι δύο χρόνια οι ΠΕ και τρία χρόνια οι άλλοι. Η αλήθεια είναι ότι οι δανειστές ήθελαν μία βίαιη αλλαγή σήμερα, η οποία θα επέφερε, δεδομένου ότι έχεις και ένα δημοσιονομικό πλαφόν, και μειώσεις μισθών, ωστόσο το ενδεχόμενο απεφεύχθη. Η λογική τους είναι ότι, επειδή δεν ασκούν τις ίδιες δουλειές στο Δημόσιο, έπρεπε να τους δίνεις ένα παραπάνω οικονομικό κίνητρο. Αυτό, φυσικά, θα άνοιγε βίαια την ψαλίδα και θα δημιουργούσε ταξικές διαφοροποιήσεις.

* Στο ίδιο σχέδιο περιλαμβάνεται και η συγχώνευση των ειδικών μισθολογίων;

Ναι, ο σχεδιασμός είναι από τα 20 μισθολόγια να μείνουν 7 ή 8 με κριτήριο ποια είναι ομοειδή. Πολλά από αυτά είναι τα λεγόμενα εκπαιδευτικά - ερευνητικά, τα οποία είναι τα περισσότερα και θα ενοποιηθούν στη βάση των πανεπιστημιακών βαθμίδων, θα υπάρξει μια ομαλοποίηση συναρτημένη με τον μισθό των πανεπιστημιακών. Κάποια ειδικά δεν πειράζονται, γιατί έτσι κι αλλιώς ήταν αυτόνομα, όπως π.χ. οι στρατιωτικοί.

* Το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση και την επιλογή προϊστάμενων διατηρεί τους βασικούς άξονες που είχε παρουσιάσει η προηγούμενη ηγεσία; Ποιες θα περιγράφατε ως βασικές καινοτομίες του;

Ναι, το μόνο που έχουμε κάνει είναι μικρές διορθώσεις, αλλά στην ίδια λογική με το προηγούμενο σχέδιο. Η καινοτομία αυτού του νομοσχέδιο είναι το εθνικό μητρώο ιδιαίτερα προσοντούχων υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, στο οποίο θα εγγράφονται όσοι θέλουν και από το οποίο θα προκύπτουν οι επιλογές των διοικήσεων όλων των οργανισμών, ανεξάρτητων αρχών, εταιρειών του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, όπου δηλαδή το κράτος διορίζει διοικήσεις. Δικαίωμα θα χουν όλοι οι δημόσιοι λειτουργοί και κάθε φορά που θα απαιτείται μια επιλογή θα κάνουμε πρόσκληση ενδιαφέροντος στην οποία θα μπορούν να συμμετάσχουν όσοι με συναφές αντικείμενο βρίσκονται εντός του μητρώου.

* Οι προϊστάμενοι με ποια διαδικασία θα επιλέγονται;

Καταρχήν η επιλογή θα υλοποιείται υπό την επίβλεψη του ΑΣΕΠ, του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Η επιλογή των γεν. διευθυντών, διευθυντών, τμηματαρχών θα γίνεται με βάση τέσσερα γενικά κριτήρια, τα οποία διαφέρουν για την κάθε κατηγορία, τα οποία είναι: 1) τα τυπικά προσόντα (πτυχία, διδακτορικά, κατάρτιση κ.λπ.). 2) Ο χρόνος προϋπηρεσίας και εργασιακής εμπειρίας. 3) Η αξιολόγηση. 4) Η δομημένη συνέντευξη επί του αντικειμένου της κάθε διεύθυνσης.

* Η "αμφίδρομη αξιολόγηση", που προέβλεπε το προηγούμενο σχέδιο, διατηρείται;

Ναι, η αξιολόγηση θα είναι διπλής κατεύθυνσης από πάνω προς τα κάτω, και από κάτω προς τα πάνω. Θα υπάρχει και η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της κάθε δομής, της συλλογικής δηλαδή αυτοαξιολόγησης, και θα υπάρχουν και μεθοδολογίες αποτίμησης του παραγόμενου έργου με βάση τη συμμετοχή των πολιτών, με βάση τους χρήστες του Δημοσίου.

* Οι αλλαγές στο πειθαρχικό και την αυτοδίκαιη αργία, που είχατε προαναγγείλει, θα ενταχθούν σ' αυτό το νομοσχέδιο;

Το πειθαρχικό σε γενικές γραμμές είναι απολύτως ισορροπημένο. Και με τις διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου αποκαταστάθηκαν όλες οι εκτροπές εκείνες που υπήρχαν σε σχέση με το τεκμήριο της αθωότητας. Αυτό που θα τροποποιήσουμε είναι να προσθέσουμε στις 3 περιπτώσεις, που ορίζει ο νόμος για την αυτοδίκαιη αργία, και το αδίκημα της παθητικής δωροδοκίας, στην οποία έχει υπάρξει επ' αυτοφόρω σύλληψη. Το πρόβλημα, π.χ. με τα φακελάκια στα νοσοκομεία, τα αδικήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας (παιδεραστία), που έτσι κι αλλιώς περιλαμβάνονταν, οι περιπτώσεις ειδεχθών εγκλημάτων, οι υποθέσεις οι οποίες έχουν τελεσιδικήσει, προφανώς όλες αυτές οι περιπτώσεις εντάσσονται στην αυτοδίκαιη αργία.

Επιπλέον, επειδή υπάρχει μια καθυστέρηση στα πρωτοβάθμια πειθαρχικά, θα τους υποχρεώσουμε και νομοθετικά να κινούνται πιο γρήγορα. Στο δευτεροβάθμιο πειθαρχικό δεν παρατηρούνται καθυστερήσεις ή μεγάλες αποκλίσεις.

* Υπάρχει σκέψη να περιληφθεί στο προσεχές νομοσχέδιο διάταξη που να μονιμοποιεί τους συμβασιούχους Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου;

Αυτό θα γίνει οπωσδήποτε, δεν ξέρω αν θα γίνει σ' αυτό το νομοσχέδιο, όμως, είναι βέβαιο ότι θα γίνει η εξίσωση των ΙΔΑΧ με τους μόνιμους! Μπορεί να γίνει στο νομοσχέδιο της κινητικότητας, με βασικό στόχο να υπάρχει μία σχέση εργασίας στον δημόσιο τομέα και όχι πολλαπλές σχέσεις.

* Πότε θα γίνουν οι μειώσεις στις αποδοχές του πολιτικού προσωπικού και ο εξορθολογισμός της φορολόγησης των βουλευτών;

Ήδη, από 1.1.2016, όπως εξήγγειλε και ο πρόεδρος της Βουλής Ν. Βούτσης, ο βασικός μισθός του βουλευτή θα μειωθεί κατά 10%. Αυτή η σημαντική μείωση συμπαρασύρει και όλο το πολιτικό προσωπικό, δηλαδή υπουργούς, αναπληρωτές υπουργούς, υφυπουργούς και γενικούς γραμματείς, καθώς ο μισθός όλων ξεκινάει από τον βασικό μισθό του βουλευτή. Ήδη, λοιπόν, υπάρχει η μείωση κατά 10% στον βασικό, κάτι που δεν προέβλεπε η ρύθμιση του καλοκαιριού (σ.σ.: το νομοσχέδιο για τις μειώσεις μισθών υπουργών), γιατί εμείς δεν μπορούσαμε να μπούμε στο ειδικό μισθολόγιο της Βουλής. Αυτό που μένει είναι η εξίσωση της φορολόγησης των βουλευτών με τα φυσικά πρόσωπα, καθώς και ότι πρέπει να επανασχεδιάσουμε τις μειώσεις του ανώτερου πολιτικού προσώπου, Προέδρου Δημοκρατίας, χορηγίες, παλαιών πρωθυπουργών, κ.λπ. και όσοι συμπαρασύρονται προς αυτούς, που πρέπει να ξαναδούμε στο πλαίσιο μιας αναλογικής μείωσης

Συνεπώς όλη αυτή η ανοησία ότι πήραμε πίσω τις μειώσεις του καλοκαιριού είναι ασχετοσύνη και κακεντρέχεια.

Από τήν Αυγή



Ανδρέας Ξανθός: Τον Δεκέμβριο το βιβλιάριο Υγείας ανασφάλιστων



Πρώτη φορά το αίτημα για καθολική, ισότιμη πρόσβαση στη δημόσια υγεία γίνεται πραγματικότητα. Οσονούπω το βιβλιάριο υγείας ανασφαλίστου θα είναι διαθέσιμο για τους περίπου 2 εκατομμύρια πολίτες που έχουν βρεθεί χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, ενώ το μέτρο αφορά και ιδιαιτέρως ευπαθείς ομάδες προσφύγων και μεταναστών χωρίς χαρτιά.

Σε συνδυασμό με την κατάργηση του πεντάευρου εισιτηρίου στα δημόσια νοσοκομεία, η απρόσκοπτη πρόσβαση στο ΕΣΥ για όλους έρχεται ως υλοποίηση μιας από τις κεντρικές προγραμματικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης. Νευραλγικής σημασίας παραμένει, ωστόσο, η αιμοδότηση του συστήματος με υγειονομικό προσωπικό, ώστε και αυτό το θετικό μέτρο να εφαρμοστεί με τον βέλτιστο τρόπο. Γι' αυτήν την τομή στον χώρο της υγείας μιλάει στην «Αυγή» της Κυριακής ο αρμόδιος υπουργός Ανδρέας Ξανθός.


Συνέντευξη στη Μαρία Καλυβιώτου



* Ποιες είναι οι αλλαγές που επιφέρει το μέτρο σε σύγκριση με το τρέχον καθεστώς;

Έχουμε ένα πολύ μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα υγειονομικής περίθαλψης των ανασφάλιστων ανθρώπων. Το φαινόμενο αποασφάλισης του πληθυσμού των τελευταίων χρόνων οδήγησε σε έκρηξη του φαινομένου και σήμερα βρίσκονται, σύμφωνα με εκτιμήσεις, 2 εκατομμύρια άνθρωποι εκτός υγειονομικής περίθαλψης. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που δημιουργεί υγειονομική φτώχεια, συνθήκες αποκλεισμού ανθρώπων από βασικές υπηρεσίες και θεωρούμε ότι είναι κορυφαία πολιτική προτεραιότητα για την κυβέρνηση να το αντιμετωπίσει. Ούτως ή άλλως το ζήτημα της καθολικής κάλυψης του πληθυσμού είναι στοιχείο των κεντρικών δεσμεύσεων του προγράμματος και της κυβέρνησης.

Μέχρι σήμερα υπήρχε ένα θεσμικό πλαίσιο, κατά την άποψή μας ανεπαρκές, που δημιουργούσε αρκετά γραφειοκρατικά εμπόδια, ιδιαίτερα στη νοσηλεία. Δημιουργούσε επιπλέον οφειλές σε ανασφάλιστους που νοσηλεύονταν στα νοσοκομεία και μεταφερόταν ως χρέος στη ΣΔΟΥ. Οι ανασφάλιστοι ασθενείς υπέγραφαν δήλωση αποδοχής χρέους για τη νοσηλεία που παρείχε το νοσοκομείο και αυτό μεταφερόταν στη φορολογική τους δήλωση. Επίσης δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη για κάλυψη εργαστηριακών εξετάσεων. Αυτά ήταν τα βασικά προβλήματα του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, με αποτέλεσμα η πλειονότητα των ανασφαλίστων να μένει ακάλυπτη και να μην αξιοποιεί τη δυνατότητα ηλεκτρονικού συστήματος συνταγογράφησης.

Θεωρήσαμε ότι χρειάζεται νομική εξουσιοδότηση για την υλοποίηση της καθολικής πρόσβασης στη δημόσια υγεία, για την εφαρμογή της καινούριας Κοινής Υπουργικής Απόφασης και με το νομοσχέδιο που ετοιμάζουμε θα επέλθει ισχυρότερη νομική εδραίωση. Θα υπάρχει ισχυρή νομοθετική εξουσιοδότηση για αυτήν την ΚΥΑ, η οποία θα επιλύει τα προβλήματα του προηγούμενου πλαισίου. Θα καταργεί τις τριμελείς επιτροπές που προβλέπονται στα νοσοκομεία για την έγκριση νοσηλείας στα νοσοκομεία, θα δίνει τη δυνατότητα εργαστηριακών εξετάσεων σε δημόσιες δομές και θα προβλέπει το βιβλιάριο υγείας ανασφάλιστου.


* Ποια η διαδικασία έκδοσης του βιβλιαρίου και ποιοι θα είναι οι δικαιούχοι;

Ο πολίτης θα απευθύνεται στα ΚΕΠ, εκεί θα καταθέτει τα δικαιολογητικά του και η έκδοση θα γίνεται από τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων. Δικαιούχοι είναι όσοι ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα και έχουν ΑΜΚΑ και για κάποιον λόγο στερήθηκαν την ασφαλιστική τους ικανότητα. Επιπλέον καλύπτει και μια μεγάλη γκάμα μεταναστών χωρίς χαρτιά, όπως παιδιά, έγκυες γυναίκες, ηλικιωμένους με σοβαρά χρόνια νοσήματα, πρόσφυγες αιτούντες άσυλο, ώστε να διευκολύνεται η πρόσβασή τους στις δημόσιες δομές.


* Πότε υπολογίζετε ότι θα υλοποιηθούν τα παραπάνω;

Πιστεύουμε ότι το νομοσχέδιο θα είναι προς κατάθεση στο τέλος του Νοεμβρίου και φιλοδοξούμε να ψηφιστεί μες στον Δεκέμβριο. Κάνουμε τη νομοθετική εξουσιοδότηση στο επικείμενο νομοσχέδιο και αμέσως μετά είναι έτοιμη και η ΚΥΑ για να δρομολογηθεί η διαδικασία. Έτσι εκπληρώνεται μια βασική προγραμματική δέσμευση και αξιακή θέση της Αριστεράς για ισότητα και ισότιμη πρόσβαση των ανθρώπων στη δημόσια Υγεία. Σήμερα υπάρχει πολύ μεγάλη δυσκολία στο σύστημα Υγείας και στην πράξη, για να μπορέσει να έχει αποτέλεσμα η παρέμβαση, πρέπει το σύστημα να ενισχυθεί με πόρους και δυναμικό, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση. Αυτό είναι το στοίχημα και η κυβέρνηση θα προσπαθήσει και στον προϋπολογισμό του 2016 να ανακουφίσει τους ανασφάλιστους.


* Συχνά αναφέρετε τον σημαντικό ρόλο των κοινωνικών ιατρείων και φαρμακείων στην προστασία των ανασφάλιστων.

Είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος των κοινωνικών ιατρείων, φαρμακείων και των κοινωνικών δομών αλληλεγγύης εν γένει, καθώς κάλυψαν και εξακολουθούν να καλύπτουν ανάγκες. Είναι μεγάλη η συνεισφορά τους και η κυβέρνηση θα επιδιώξει να ενισχύσει τον ρόλο της πολιτείας στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Δεν θέλουμε να υποκαθίσταται ο ρόλος του κράτους και της Πολιτείας από τη δράση και τον εθελοντισμό. Προσδοκούμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να υπάρξει σοβαρή αναδιοργάνωση του συστήματος, που θα του επιτρέψει να ανταποκριθεί στην αυξημένη ανάγκη που έχει προκύψει από την ανθρωπιστική κρίση.

Πέρα από τα κοινωνικά ιατρεία, στην άμβλυνση του προβλήματος έχει βοηθήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό η ευαισθησία των εργαζομένων στα νοσοκομεία, που προσπαθούν έστω και άτυπα να βοηθήσουν στην κάλυψη αυτών των ανθρώπων. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι ακόμη και στο μεσοδιάστημα αυτό η κατεύθυνση που είχαμε δώσει στις διοικήσεις των νοσοκομείων και τις Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) είναι να διευκολύνεται η πρόσβαση και πως δεν είναι ανεκτός κανένας αποκλεισμός από τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας. 

 Από τήν Αυγή



Πες μου μια λέξη...

"Πες μου μια λέξη, κοντεύει πια να φέξει" έλεγε το παλιό άσμα. "Πες μου μια λέξη, και μένα να μου φέξει", θα πρέπει να τραγουδούν κρυφά οι δεξιοί, οι ακροδεξιοί και οι κρυφοδεξιοί τής σήμερον. Οι οποίοι αναζητούν, κυνηγούν και συλλαμβάνουν με όλες τους τις δυνάμεις μια λέξη κάθε μέρα, κάθε βδομάδα, κάθε μήνα. Μερικές φορές και δυο και τρεις, δεν χάθηκε ο κόσμος. Τις στρώνουν ωραία - ωραία, τις γυαλίζουν και τον κόσμο φοβερίζουν.

Ε και, θα πεις; Μπορεί μια λέξη να τους φέξει; Μπορεί. Πώς δεν μπορεί; Διότι έχουν τους κατάλληλους σκηνοθέτες, τους κατάλληλους σκηνογράφους, τους κατάλληλους προβολείς, τα κατάλληλα κάτοπτρα, τα κατάλληλα κανάλια. Μόλις πέσει η λέξη, κινούνται οι μηχανές και τα γρανάζια, βγαίνουν από τις τρύπες τους τα ζόμπι και τα λόμπι. Η οθόνη βουλιάζει, σαλεύει το πλήθος. Μεγάφωνα κι ασύρματοι από παντού. Και, ως εκ τούτου, πού πας παλληκάρι, ωραίος σαν μύθος, και λοιπά.

Το είδαμε να γίνεται τόσες φορές, που έγινε συνήθεια. Και σε μας και σ' αυτούς. Δημιουργήθηκαν αυτοματισμοί, πώς το λένε. Και σε μας, και σ' αυτούς. Σε μας να αγκομαχάμε κάθε φορά: τι ήθελε τώρα να το πει κι αυτός -ή αυτή- το κερατιάτικο; Και σ' αυτούς: Παιδιά, το είπε, επάνω τους. Τη μία το είπε για την αριστεία κάποιος κύριος - κάτω τα χέρια από την Παιδεία. Την άλλη το είπε για τα θρησκευτικά κάποια κυρία - κάτω τα χέρια από την ορθοδοξία. Την τρίτη για τη γενοκτονία κάποιος κύριος - κάτω τα χέρια από την πατρίδα.

Κάτω τα χέρια, ανυπερθέτως. Διότι θέλουν βέβαια να εκθέσουν, να λιντσάρουν, να παραδώσουν στον λιθοβολισμό ιδέες και ανθρώπους. Αλλά θέλουν και να τρομάξουμε όλοι. Να μην κάνουμε κιχ όχι μόνο για τα Μνημόνια (τους) που εκόντες άκοντες φορτωθήκαμε, αλλά και για τις βαρονίες (τους), και για την εκκλησία (τους), και για την ιστορία (τους), και για τον κακό (τους) το φλάρο. Που, αν το βουλώσουμε στεγανά, θα γίνει και δικός μας φλάρος.

Ως εκ τούτου, κάθε φορά που σπεύδουμε να καταδικάσουμε κι εμείς κάποιους όχι γι' αυτό που είπαν, αλλά επειδή το είπαν, καλό είναι να το σκεφτόμαστε δυο και τρεις φορές. Γιατί πρέπει φυσικά όλοι, και κυρίως οι θεσμοφοριάζοντες, να μετράνε τις λέξεις τους. Αλλά όχι να τις καταπίνουν. Γιατί, έτσι όπως πάμε, καταπίνοντας το ένα, καταπίνοντας το άλλο, καταπίνοντας το τρίτο, θα χάσουμε εντελώς τη φωνή μας κάτω από τα γαβγίσματά τους. Κι άμα χάσουμε τη φωνή μας, καταλαβαίνετε τι θα γίνει με την ψυχή μας... 

Από τήν Αυγή 


 

Από τα βήματα της συμφωνίας στα άλματα της ανάπτυξης

Απ' ό,τι φαίνεται δύσκολα θα κλείσουν αύριο στο Eurogroup όλα τα ζητήματα για να οριστικοποιηθεί η συμφωνία με τους θεσμούς. Η κυβέρνηση δεν δείχνει διατεθειμένη να αποδεχτεί άνευ όρων απαιτήσεις που θα πλήξουν κοινωνικά στρώματα που ήδη αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες επιβίωσης.

Είτε έτσι είτε αλλιώς, η συμφωνία θα πρέπει να ολοκληρωθεί, διότι η χρηματοδότηση σε αυτή τη φάση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών είναι ζήτημα στρατηγικής σημασίας για την ελληνική οικονομία. Ες αύριον λοιπόν τα νέα. Ασφαλώς έχει ιδιαίτερη σημασία οι όποιοι συμβιβασμοί σε οικονομικά θέματα, όπως είναι αυτά των κόκκινων δανείων και των ισοδυνάμων, αντί του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, να μην δημιουργούν επιπλέον ύφεση, μόνιμες βλάβες και οδύνες.

Στη φάση που βρίσκεται η χώρα, και συγκεκριμένα η οικονομία της, η μόνη οδός απεμπλοκής από τις ανελαστικές μνημονιακές δεσμεύσεις είναι η δυναμική επανεκκίνηση της οικονομίας και η σταδιακή αύξηση των εισοδημάτων. Όσο ταχύτερα και επιτυχέστερα γίνονται τα άλματα αυτά, τόσο πιο γρήγορα και η ελληνική κοινωνία θα ανακουφιστεί, με διάθεση να δημιουργήσει καλύτερες συνθήκες ζωής.

Το έργο αυτό δεν είναι εύκολο, διότι στην κουλτούρα της ελληνικής Αριστεράς δεν υπήρχαν παιδεία και ανεπτυγμένες ιδέες για την αρμονική δημοκρατική συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Αυτό άλλωστε γίνεται φανερό από αντιδράσεις διαφόρων ομάδων. Αντιδράσεις που δεν λαμβάνουν καθόλου υπόψιν τους τα πραγματικά ζητούμενα, αυτά που ανέθεσε ο ελληνικός λαός να επιλυθούν από την κυβέρνηση Τσίπρα. Και στη συγκεκριμένη επιλογή η απαίτηση των πολιτών προς τον πρωθυπουργό, είναι να σταματήσει την καταλήστευση του δημόσιου πλούτου από τους κάθε λογής διαπλεκόμενους.

Ποια όμως είναι η κουλτούρα των υπολοίπων κομμάτων και πόσο δημιουργική και χρήσιμη μπορεί να είναι η συνεισφορά τους στο εθνικής σημασίας σχέδιο; Πώς, συγκεκριμένα, αντιδρά η αξιωματική αντιπολίτευση; Δυστυχώς, οι συνήθειες και οι δεσμεύσεις, όπως αναπτύχθηκαν στα χρόνια των κοκορομαχιών του δικομματισμού για τις εναλλαγές στην εξουσία, καθηλώνουν την αντιπολίτευση σε παθητικό ρόλο, συχνά υπονομευτικό των εθνικών αναγκών.

Το περιστατικό με τις αντιδράσεις της ηγεσίας της Ν.Δ. στην υπόθεση Φίλη και τον ξυλοδαρμό του Κουμουτσάκου είναι αποκαλυπτικό της κρίσης που αντιμετωπίζει το κόμμα αυτό, που θέλει να θεωρείται και δημοκρατικός πυλώνας του πολιτικού συστήματος. Οι πολίτες όμως γνωρίζουν καλά την κατάσταση και κατανοούν τις δυσκολίες. Όσοι μείνουν κολλημένοι στις παλιές τους μικροκομματικές συνήθειες, κακό του κεφαλιού τους. 

Από τήν Αυγή