Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Γερμανός ευρωβουλευτής ζητά να πυροβολούνται οι πρόσφυγες!


Μία ανατριχιαστική πρόταση για το προσφυγικό διατύπωσε ο επικεφαλής του αντιμεταναστευτικού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) στη Βόρεια Ρηνανία- Βεστφαλία και ευρωβουλευτής Μάρκους Πρέτσελ, τονίζοντας ότι η χώρα θα μπορούσε να απωθεί τους πρόσφυγες από τα σύνορά της με τη χρήση πυροβόλων όπλων, ως «έσχατο μέσο».

«Η υπεράσπιση των γερμανικών συνόρων με τα όπλα ως έσχατο μέσο είναι αυτονόητη», είπε ο ευρωβουλευτής μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Συνεχίζοντας, ανέφερε πως πιθανόν δεν θα χρειαστεί να γίνει κάτι τέτοιο με δεδομένο ότι υπάρχει «μια σειρά άλλων δυνατοτήτων», όπως η παρουσία αστυνομίας, οι αντλίες νερού και τα δακρυγόνα.

Ανάλογες δηλώσεις είχε κάνει ο Πρέτσελ και στη διάρκεια μιας συγκέντρωση υποστηρικτών του AfD. Η Σλοβενία και η Αυστρία επιτρέπουν σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους να «έρχονται στη χώρα ανεξέλεγκτοι», υποστήριξε και πρόσθεσε: «Αυτό μπορούμε να το αποτρέψουμε. Όταν ακουστεί ο πρώτος πυροβολισμός στον αέρα θα γίνει ξεκάθαρο ότι είμαστε αποφασισμένοι», ανέφερε. Όπως σημείωσε, «έσχατο μέσο σημαίνει ότι δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα να τους σταματήσουμε». 

Από τήν Αυγή Online


Αλεξιάδης: Τελευταία ευκαιρία για τα αδήλωτα χρήματα


Νομοσχέδιο για τη νομιμοποίηση των αδήλωτων χρημάτων, ετοιμάζει η κυβέρνηση, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, που το προανήγγειλε στη Βουλή με αφορμή ερώτηση του βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Νίκου Νικολόπουλου.

«Το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουμε διαδικασίες λειτουργίας περιουσιολογίου. Δίνουμε τελευταία ευκαιρία σε όσους συμπολίτες με χρήματα εντός ή εκτός που δεν δικαιολογούνται από φορολογικές δηλώσεις, να τα δηλώσουν», ανέφερε ο κ. Αλεξιάδης.

«Θέλουμε οι διατάξεις να είναι ελκυστικές για να έχουν αποτέλεσμα και να δηλωθούν χρήματα, αλλά να μην είναι χαριστικές και να μην επιτρέψουν ξέπλυμα διαδικασία περαίωσης ή χαριστικών ρυθμίσεων. Ανάμεσα σε αυτά τα δυο όρια κινούμαστε», είπε και πρόσθεσε: «δεν ξέρουμε αν θα έχουν έναν συντελεστή ή θα πάνε στις αντίστοιχες φορολογικές δηλώσεις. Αν θα έχουν κίνητρα με απαλλαγή ποινών» 

Από τήν Αυγή Online



Να πέσει ο φράχτης;

Μετά τα χωρίς τελειωμό τραγικά ναυάγια με τα τόσα θύματα το σύνθημα, δικαιολογημένα, αποκτά ιδιαίτερη απήχηση. Το εκφέρουν οι ψαράδες που σώζουν τα « μωρέλια». Οι διασώστες και οι λιμενικοί που μαζί με τους ζωντανούς ανασύρουν πτώματα. Οι εθελοντές που βιώνουν ανείπωτες στιγμές. Οι χιλιάδες αλληλέγγυοι πολίτες που μπροστά στο θέαμα των υπερφορτωμένων φουσκωτών μιας χρήσης και των σαπιοκάραβων να σκαμπανεβάζουν στα 8 μποφόρ, πιάνεται η ψυχή τους. Το «να πέσει ο φράχτης» είναι κραυγή στα όρια της απελπισίας, με μεγάλη συμβολική αξία.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν εξαρχής ενάντια στην κατασκευή του φράχτη. Η Ευρωπαϊκή Ένωση τον καταδίκασε απερίφραστα και κατηγορηματικά. Δεν έκαναν το ίδιο ορισμένοι επιφανείς εκπρόσωποι της συντηρητικής παράταξης στο Αιγαίο, που τώρα συντάσσονται με το αίτημα, παρότι από τότε ήταν προφανέστατο ότι το προσφυγικό ρεύμα θα στρέφονταν προς τα νησιά. «Ο φράχτης του Έβρου φτιάχτηκε κάτω από διαφορετικές συνθήκες», ισχυρίζονται. Ήταν οι συνθήκες των αποτροπών και των βίαιων επαναπροωθήσεων. Των συνεχών συλλήψεων και των κέντρων κράτησης επ' αόριστον. Των κάτεργων τύπου Παγανής και Αμυγδαλέζας. Των επιχειρήσεων σκούπα, των προπηλακισμών και της κρατικής βίας. Του ελεύθερου πεδίου δράσης για τους μαχαιροβγάλτες της Χρυσής Αυγής. Ήταν το απεχθές ξενοφοβικό πρόσωπο της χώρας στο οποίο έβαλε τέλος η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

«Να πέσει ο φράχτης» σημαίνει - χώρια από τους πνιγμούς στο ποτάμι- ότι σε δέκα μέρες μισό εκατομμύριο πρόσφυγες και μετανάστες θα κατακλύσουν τη βόρεια Ελλάδα κινούμενοι ανεξέλεγκτα σε χωριά και πόλεις –μια νέα άνευ προηγουμένου ανθρωπιστική καταστροφή για τους ίδιους, μια χαοτική κατάσταση για τους κατοίκους, προβλήματα δημόσιας τάξης μη διαχειρίσημα, ένα πρόσφορο πεδίο βολής για τους ακροβολιστές της Χρυσής Αυγής. Σημαίνει πανευρωπαϊκό πανικό, πιθανότατα κλείσιμο των συνόρων στα Βαλκάνια, αποκλεισμό των πάντων, πλήρη απομόνωση της χώρας. Καμιά υπεύθυνη κυβέρνηση δεν έχει δικαίωμα τέτοιας επιλογής. Η ελληνική κοινωνία χρειάστηκε πάνω από είκοσι χρόνια για να ξεπεράσει το σοκ του ανοίγματος των αλβανικών συνόρων από τον τότε υπουργό εξωτερικών Αντώνη Σαμαρά για χάρη των βορειοηπειρωτών ελλήνων, αλλά στην πράξη για κάθε αλβανό πολίτη. Έχουμε ξεχάσει τον αντιαλβανικό ρατσισμό, την εισαγωγή της καθημερνής βίας στη ζωή του τόπου, το ανθρωποκυνηγητό στις πόλεις και τα βουνά.

Έγραφα προ ημερών στην Αυγή: «Αυτό που συμβαίνει καθημερινά, έστω ατελώς, στην Ειδομένη -η διέλευση μερικών χιλιάδων από την ελληνική στην πρώην γιουγκοσλαβική επικράτεια- θα μπορούσε να γίνεται με μέτρο, τάξη και ευπρέπεια στα χερσαία σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας: ο ασφαλής ευρωπαϊκός διάδρομος. Με ένα κέντρο ταυτοποίησης στον Έβρο (αντί πέντε στα νησιά), με παροχή πρώτης βοήθειας και κατευθείαν τρένο για την Ειδομένη. Αμέσως θα κατέρρεαν τα δίκτυα διακίνησης στη θάλασσα, θα σώζονταν ζωές….» Αυτό προϋποθέτει συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης -Τουρκίας . Καμιά λογική Τουρκία δεν θα δέχονταν στα σύνορα της με την Ελλάδα μια ασύντακτη συσσώρευση εκατοντάδων χιλιάδων, εν αναμονή εξόδου. Συμφωνία που θα προβλέπει την ίδρυση κέντρων ταυτοποίησης με προορισμό την Ευρώπη στα ανατολικά εδάφη της, όπου και η κύρια μάζα των προσφύγων. Διαπραγμάτευση τώρα, με καταλύτη την ελληνική κυβέρνηση και έσχατη ευρωπαϊκή επιλογή, τη γέφυρα στον Έβρο.

Είπε ο πρωθυπουργός στη Βουλή: «Στις ακτές του Αιγαίου μαζί με τους νεκρούς ξεβράζεται ο Ευρωπαϊκός πολιτισμός… Αισθάνομαι ντροπή για την ανικανότητα της Ευρώπης να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά αυτό το δράμα». Της Ευρώπης συμπεριλαμβανόμενης της Ελλάδας.

Στο μεταξύ εμείς, στην εναγώνια αναμονή μας για το προσφυγικό αύριο, στην κατηγορηματική μας άρνηση να αποδεχτούμε έστω και έναν επιπλέον πνιγμό στο Αιγαίο, αισθανόμαστε περήφανοι για τον πρωθυπουργό, την Χριστοδουλοπούλου, τον Μουζάλα, πρωτοπόρους των ανθρωπιστικών αξιών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, που δίνουν ειλικρινή μάχη μαζί με όλους τους αλληλέγγυους πολίτες, πρώτοι υπεύθυνοι μεταξύ ίσων. Αυτή η πολιτική στηρίζεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων. Μαζί τους μπορούμε βάσιμα να περιμένουμε το καλύτερο δυνατό, ακόμα και όταν οι αφελέστεροι εξ ημών ονειρευόμαστε έναν «όμορφο κόσμο, ηθικό, αγγελικά πλασμένο» και εγκαλούμε για την απουσία του τη σημερινή κυβέρνηση.

Από τήν Αυγή Online



Εξεύρεση στέγης για τους άστεγους ζητούν 35 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Σχέδιο προκειμένου να στεγαστούν και να στηριχθούν οι άστεγοι που πλήττονται από την ανθρωπιστική κρίση, ενόψει και του χειμώνα ζητούν με ερώτησή τους προς τους αρμόδιους υπουργός 35 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Συγκεκριμένα ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς, γιατί έχει καθυστερήσει η παραχώρηση δημοσίων κτιρίων για την προτεινόμενη χρήση, η οποία μάλιστα είχε περιληφθεί στις προγραμματικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης τον Φεβρουάριο του 2015 και ποιες ενέργειες έχουν γίνει μέχρι τώρα για την εξεύρεση στέγης στους αστέγους.

 Όπως αναφέρεται στην ερώτηση προς τους υπουργούς Οικονομικών - Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης - Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων:

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, λόγω της οικονομικής κρίσης και των μνημονιακών πολιτικών, δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας έμειναν χωρίς στέγη, ενώ χιλιάδες ζουν στους δρόμους. Κάθε νέος χειμώνας είναι γι' αυτούς μια θανάσιμη πρόκληση με την έννοια ότι μπορεί να αποβεί μοιραίος για την υγεία και τη ζωή τους. Ως εκ τούτου, η εξεύρεση στέγης για ανθρώπους που καλούνται να ζήσουν για άλλο ένα χειμώνα στο κρύο, έρμαια των καιρικών συνθηκών, είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου. Οι καθυστερήσεις του κρατικού μηχανισμού δεν δικαιολογούνται ούτε από την ανάγκη προετοιμασίας, ούτε από την ανάγκη συντονισμού των σχετικών ενεργειών. Η μακρόχρονη έκθεση στις αντίξοες καιρικές συνθήκες, ακόμα και αν δεν αποβεί άμεσα μοιραία για πολλούς και πολλές, είναι σίγουρο ότι υπονομεύει δραστικά τη δυνατότητά τους να επανενταχθούν στον κοινωνικό ιστό, μιας και πολύ γρήγορα δημιουργούν μόνιμα προβλήματα ψυχολογικής φύσεως. 

Οι καθυστερήσεις του κρατικού μηχανισμού είναι επιπλέον αδικαιολόγητες και για τους εξής λόγους. Καταρχάς η στέγασή των αστέγων έχει εξαιρετικά χαμηλό κόστος για την πολιτεία διότι μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα τα δεκάδες αδιάθετα κτίρια που υπάρχουν στα μεγάλα αστικά κέντρα. Κατά δεύτερον η αξιοποίηση και υποστήριξη των μη κυβερνητικών οργανώσεων και εθελοντικών δικτύων που δραστηριοποιούνται στο πεδίο, προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των προαναφερόμενων κτιρίων και στεγαστικών συγκροτημάτων, είναι επίσης χαμηλού κόστους, με δεδομένο ότι θα καλύψει βασικές λειτουργικές ανάγκες και δαπάνες προσωπικού. 

 Επομένως η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους αρμόδιους τοπικούς και περιφερειακούς φορείς μπορεί καταρχάς να υποδείξει τα κτίρια που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, ώστε οι άστεγοι συμπολίτες μας να έχουν στέγη, υποδομές καθαριότητας και τροφή και κατά δεύτερον να διασφαλίσει τις πρώτες ύλες (τρόφιμα κυρίως ή και είδη υγιεινής), ώστε οι μη κυβερνητικές οργανώσεις να οργανώσουν την προετοιμασία των χώρων και την παροχή γευμάτων. 

Τα ζητήματα αλλαγής της κυριότητας ή επισκευής των κτιρίων (εφόσον αυτά είναι κατοικήσιμα και ασφαλή) μπορούν να πραγματοποιηθούν παράλληλα με την αρχική εγκατάσταση των αστέγων. 

Επίσης, η πολιτεία μπορεί να εξασφαλίσει επιπρόσθετα κτίρια για τους αστέγους μέσα από συνέργειες με ιδιοκτήτες κενών ιδιωτικών κτιρίων. Η συντήρηση των ιδιωτικών και των δημόσιων κτιρίων μπορεί να εξασφαλιστεί με ελάχιστο κόστος για την πολιτεία μέσα από την ενεργοποίηση θεσμών, όπως ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων, και Ιδρυμάτων, όπως το Πολυτεχνείο, για την επίβλεψη και ανακαίνιση όπου αυτή χρειάζεται. 

Η στέγη πάνω απ' όλα αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα. Θυμίζουμε ότι στις προγραμματικές θέσεις της Υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θ. Φωτίου, στις 9/2/2015, τονιζόταν ότι θα αντιμετωπιστούν οι ανάγκες στέγασης με διαμερίσματα για άπορες οικογένειες (ενδεικτικά 30.000 διαμερίσματα), ότι θα διευρυνθεί ο θεσμός της εργατικής κατοικίας ώστε να μιλάμε για κοινωνική κατοικία κλπ. Κατόπιν των προαναφερθέντων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: 
  1. Γιατί έχει καθυστερήσει η παραχώρηση δημοσίων κτιρίων για την προτεινόμενη χρήση, η οποία μάλιστα είχε περιληφθεί στις προγραμματικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης τον Φεβρουάριο του 2015; 
  2. Ποιες ενέργειες έχουν γίνει μέχρι τώρα για την εξεύρεση στέγης στους αστέγους;

Οι ερωτώντες βουλευτές: 
  1. Μπαλαούρας Γεράσιμος 
  2. Αραχωβίτης Σταύρος 
  3. Αυλωνίτου Ελένη 
  4. Βαγενά Άννα 
  5. Βάκη Φωτεινή 
  6. Βαρδάκης Σωκράτης 
  7. Γαβρόγλου Κώστας 
  8. Γεωργοπούλου – Σαλτάρη Έφη 
  9. Γιαννακίδης Στάθης 
  10. Γκιόλας Γιάννης 
  11. Δημητριάδης Μίμης 
  12. Θελερίτη Μαρία 
  13. Καββαδία Αννέτα 
  14. Καρά Γιουσούφ Αϊχάν 
  15. Καρακώστα Ευαγγελία 
  16. Κατσαβριά – Σιωροπούλου Χρυσούλα 
  17. Κωνσταντινέας Πέτρος 
  18. Μιχελογιαννάκης Ιωάννης 
  19. Μπαξεβανάκης Δημήτρης 
  20. Μπάρκας Κώστας 
  21. Ντζιμάνης Γιώργος 
  22. Παπαδόπουλος Αθανάσιος 
  23. Παπαδόπουλος Χριστόφορος 
  24. Παπανάτσιου Κατερίνα 
  25. Παυλίδης Κώστας 
  26. Ρίζος Δημήτρης 
  27. Σεβαστάκης Δημήτρης 
  28. Σιμορέλης Χρήστος 
  29. Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέτυ) 
  30. Σταματάκη Ελένη 
  31. Σταμπουλή Αφροδίτη 
  32. Στέφος Ιωάννης 
  33. Τζούφη Μερόπη 
  34. Τριανταφύλλου Μαρία 
  35. Ψυχογιός Γιώργος 

Από τήν Αυγή Online



Πώς βλέπουν τον φράχτη τρεις υπουργοί

Το γκρέμισμα του φράχτη στον Εβρο θα έχει αποτέλεσμα μόνο αν αλλάξει συνολικά η ευρωπαϊκή πολιτική που υψώνει σήμερα κι άλλους φράχτες και κλείνει τα εσωτερικά σύνορα της Ευρώπης, διευκρινίζουν σήμερα στην «Εφ.Συν.» οι επικεφαλής των συναρμόδιων υπουργείων για το προσφυγικό, απαντώντας στο ερώτημά μας γιατί παραμένει όρθιος ο φράχτης στον Εβρο, τη στιγμή που αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών προσφύγων στο Αιγαίο, εκεί όπου έχει στρέψει την προσφυγική ροή το κλείσιμο των χερσαίων ελληνοτουρκικών συνόρων. 

Οι επικεφαλής των συναρμόδιων υπουργείων για το προσφυγικό (Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μουζάλας, Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας και Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας) σημειώνουν πως το πέρασμα στον Εβρο έχει βαφτεί κι αυτό με αίμα προσφύγων και πως το γκρέμισμα του φράχτη δεν αποτελεί λύση για την προστασία της ζωής των προσφύγων, ούτε για τον απεγκλωβισμό τους από τα κυκλώματα διακίνησης, ενώ αντιθέτως μπορεί να δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα για τους ίδιους και για την Ελλάδα, εγκλωβίζοντάς τους εδώ.

Η λύση, προσθέτουν, είναι μια συνολική αλλαγή στάσης της Ε.Ε., που καλείται να δημιουργήσει τάχιστα ασφαλείς διόδους για τους πρόσφυγες, ώστε να μην πεθαίνουν άνθρωποι κάθε ηλικίας ούτε στο Αιγαίο ούτε στον Εβρο.



Ο Γιάννης Μουζάλας. Αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής

Το γκρέμισμά του σήμερα δεν δίνει λύσεις 



«Το αίτημα να γκρεμιστεί ο φράχτης βρίσκεται σε σωστή ιδεολογική και πολιτική βάση, είναι αποδεκτό από την κυβέρνηση και το ακούμε με μεγάλο σεβασμό και προσοχή. Θα με κάλυπτε ίσως περισσότερο το σύνθημα “κανείς φράχτης πουθενά”, αλλά δεν θέλω να υπαγορεύσω στο κίνημα τους όρους που θα χρησιμοποιήσει. Ωστόσο, στην παρούσα συγκυρία δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις ώστε το γκρέμισμα του φράχτη να οδηγήσει σε θετικό αποτέλεσμα, ενώ αντιθέτως υπάρχει ο κίνδυνος να επιτείνει τα προβλήματα και για τους πρόσφυγες και για την Ελλάδα.

Είναι λάθος να ξεχνάμε ότι το πέρασμα στον Εβρο δεν είναι αναίμακτο, ότι είχαμε πολλούς νεκρούς και πριν από την κατασκευή του φράχτη. Το ζήτημα δεν είναι να μην έχουμε νεκρούς στο Αιγαίο και να έχουμε στον Εβρο. Απαιτείται μια ευρωπαϊκή πολιτική κοινής ευθύνης, που περιλαμβάνει τη συνεννόηση με την Τουρκία ώστε να γίνεται ομαλά η ροή, όπως επίσης να σταματήσουν οι άλλες χώρες να κατασκευάζουν φράχτες και να ανοιγοκλείνουν τα σύνορά τους.

Προς αυτή την κατεύθυνση ερχόμαστε σε συνεννόηση και δημιουργούμε συμμαχίες με εταίρους μας. Ασκούμε μεγάλη πίεση στα μέτρα των δυνατοτήτων μας, ωστόσο είμαι επιφυλακτικός για το αν θα υπάρξει αντίδραση όσο γρήγορα το απαιτεί η κατάσταση. Πιστεύω ότι θα είναι θετικό το τελικό αποτέλεσμα, φοβάμαι όμως ότι, αν αργήσει πολύ, το θετικό του νόημα θα είναι πολύ μικρότερο».




Νίκος Τόσκας. Αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη

Ασφαλής και νόμιμη μεταφορά από την Τουρκία 

«Ο φράχτης των 12 χλμ., των χερσαίων συνόρων με την Τουρκία στον Εβρο, είναι ένα περιοριστικό μέτρο, το οποίο αν το δει κάποιος από μόνο του μπορεί να μη μας αρέσει, αλλά αυτή τη στιγμή δεν παίζει ρόλο και απλά θέτει κανόνες ελέγχου. Η εξίσωση ότι ο φράχτης των 12 χλμ. είναι ίδιος με τους απάνθρωπους φράχτες στην Κεντρική Ευρώπη είναι άδικη και εκ του πονηρού. Η χώρα μας αγκαλιάζει τους πρόσφυγες και δεν προσπαθεί να τους απομονώσει.

Μπορεί να εξεταστούν εναλλακτικές λύσεις εισόδου από άλλα μέρη (πλην των νησιών), αλλά αυτό προϋποθέτει γειτονικές συναινέσεις και εξέταση των τεχνικών θεμάτων διέλευσης. Η ορθή από ανθρωπιστικής πλευράς λύση είναι η ασφαλής και νόμιμη απευθείας μεταφορά των προσφύγων από την Τουρκία στις χώρες που επιθυμούν στην Ευρώπη, κάτι που έχει προταθεί και από τον κ. Γιούνκερ».



Θοδωρής Δρίτσας. Υπουργός Ναυτιλίας

Επιβάλλεται ανάγκη συνολικής στρατηγικής 

«Πρόσφατα δήλωσα ότι η προσφυγιά είναι σαν το νερό. Περνάει από παντού. Δεν χρειαζόμαστε φράχτες. Δεξαμενές αλληλεγγύης χρειαζόμαστε. Τώρα πια όμως μπροστά στο τεράστιο πρόβλημα, καμιά λύση δεν πρέπει να είναι απλή. Γιατί μπορεί να γίνει επικίνδυνα απλοϊκή. Η κατάσταση είναι ρευστή και ευμετάβλητη. Οι επιλογές και οι λύσεις όμως πρέπει να είναι σταθερές.

Τα εξετάζουμε όλα. Είμαστε υποχρεωμένοι να μην αποκλείσουμε τίποτα. Και αυτό κάνουμε, ιεραρχώντας ως πρώτη προτεραιότητα την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Δεν πρέπει να παραδεχθούμε ότι αδυνατούμε να την προστατεύσουμε. Οι φράχτες αναδεικνύουν την έλλειψη στρατηγικής και το μόνο που κάνουν είναι να επικυρώνουν εγκληματικά τους εθνικούς εγωισμούς. Ταυτόχρονα όμως δεν πρέπει να εκθέσουμε χιλιάδες πρόσφυγες σε πρακτικές βιοπολιτικής. Οι τραγωδίες στα νερά του Αιγαίου, αλλά και σε όλους τους χερσαίους δρόμους της προσφυγιάς, μας επιβάλλουν την ανάγκη συνολικής στρατηγικής. Το ζήτημα είναι πόσο γρήγορα θα την πετύχουμε. Δεν έχουμε χρόνο». 

Από τό Left.gr 



Στην τελική ευθεία για την ανακεφαλαιοποιηση των τραπεζών - Η εισήγηση του ΚΥΣΟΙΠ


Την αισιοδοξία τους για την επιτυχή κατάληξη της διαδικασίας της τρίτης ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών εξέφρασαν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και οι τράπεζες μετά την δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων αξιολόγησης από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ενώ το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής ενέκρινε σε συνεδρία του αργά το βράδυ της Κυριακής την Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου που θα καθορίζει λεπτομέρειες της σχετικής διαδικασίας.

Πιο συγκεκριμένα, το σχέδιο της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου που ενέκρινε και εισηγείται το ΚΥΣΟΙΠ αναφέρει: 

Σε περίπτωση που το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) συμμετέχει στη διαδικασία κεφαλαιακής ενίσχυσης του άρθρου 7 του ν. 3864/2010 (δηλαδή εφόσον οι βασικές κεφαλαιακές ανάγκες καλύπτονται από ιδιωτική συμμετοχή και το ΤΧΣ συμμετέχει στην κάλυψη των αναγκών μόνο του δυσμενούς σεναρίου), τότε:
  • το 25 % της κεφαλαιακής ενίσχυσης θα αφορά σε κοινές μετοχές και 
  • το 75% της κεφαλαιακής ενίσχυσης θα αφορά σε υπό αίρεση μετατρέψιμες ομολογίες (CoCos).
Σε περίπτωση που το ΤΧΣ χορηγεί την κεφαλαιακή ενίσχυση του άρθρου 7 του ν. 3864/2010 κατ' εφαρμογή του άρθρου 6Β του ίδιου νόμου, δηλαδή εφόσον οι βασικές κεφαλαιακές ανάγκες δεν καλύπτονται από ιδιωτική συμμετοχή, τότε οι ανάγκες αυτές καλύπτονται ως εξής: με κοινές μετοχές μέχρι το ύψος του ποσού που απαιτείται για να καλυφθούν ζημίες που το ίδρυμα έχει ήδη υποστεί ή είναι πιθανό να υποστεί στο εγγύς μέλλον,κατά 25% με κοινές μετοχές και κατά 75% με υπό αίρεση μετατρέψιμες ομολογίες (CoCos) για το εναπομείναν ποσό που θα αντιστοιχούσε σε προληπτική ανακεφαλαιοποίηση.

Σε ό,τι αφορά τις προνομιούχες μετοχές του Ελληνικού Δημοσίου, όπου αυτές υπάρχουν, σε περίπτωση συμμετοχής του ΤΧΣ στην κεφαλαιακή ενίσχυση των τραπεζών αυτές θα συμμετάσχουν στη διαδικασία καταμερισμού της επιβάρυνσης (burden sharing), σύμφωνα με την προκύπτουσα αποτίμηση όπως προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις.

Η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου αναμένεται να έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015.

Παράλληλα, η κυβέρνηση καλεί τις διοικήσεις των τεσσάρων συστημικών τραπεζών να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ενθαρρύνουν και να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή και εγχώριων επενδυτών κατά τη διαδικασία αύξησης του μετοχικού τους κεφαλαίου.

Από τήν Αυγή Online


 

Ο ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, το επίδομα θέρμανσης στο επίκεντρο των κυβερνητικών συζητήσεων


Προς νέα παράταση της προθεσμίας σχετικά με την υπαγωγή της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε ΦΠΑ μέχρι να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για το ζήτημα προσανατολίζεται η κυβέρνηση. Παράλληλα, εντός της εβδομάδος το υπουργείο Οικονομικών θα οριστικοποιήσει και το νέο καθεστώς επιδότησης για τη χορήγηση του πετρελαίου θέρμανσης στα οικονομικά αδύναμα νοικοκυριά.

Σε ότι αφορά τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ, αναμένεται να δοθεί νέα παράταση έως τις 16 Νοεμβρίου καθώς εκτιμάται ότι έως τότε, στο πλαίσιο και των προαπαιτούμενων μέτρων που πρέπει να υλοποιήσει η κυβέρνηση, οι αποφάσεις θα έχουν ληφθεί.

Για το νέο καθεστώς επιδότησης στο πετρέλαιο θέρμανσης, το σενάριο που μελετά το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να υλοποιηθεί η δέσμευση για περιορισμό της ετήσιας δαπάνης στα 105 εκατ. ευρώ από 210 εκατ. ευρώ πέρυσι προβλέπει τη μείωση του εισοδηματικού κριτηρίου για τον άγαμο από τα 30.000 ευρώ στα 15.000 ευρώ και στα 20.000 ευρώ για τον έγγαμο από τα 40.000 ευρώ.

Σε ότι αφορά την αξία της ακίνητης περιουσίας που πρέπει να έχει ο δικαιούχος αναμένεται να περιορισθεί σε επίπεδα κάτω από τα 300.000 ευρώ που ήταν πέρυσι, ενώ θα υπάρξουν και αλλαγές στη ποσότητα των λίτρων ανάλογα με τη γεωγραφική ζώνη των δικαιούχων. 

Από τήν Αυγή Online 


 

Τα προαπαιτούμενα για τα 2 δις


Βήμα για την εκταμίευση της δόσης των 2 δισ. αποτελεί το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα, το οποίο εισάγεται προς ψήφιση την Πέμπτη στην Ολομέλεια της Βουλής. Ο κύριος όγκος του νομοσχεδίου αφορά την ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας με την οποία ορίζεται το θεσμικό πλαίσιο για την ενεργειακή αποδοτικότητα, ωστόσο υπάρχουν φορολογικές διατάξεις που θα προκαλέσουν αντιδράσεις.

Η μία είναι η κατάργηση της επιδότησης του αγροτικού πετρελαίου από την 1η Οκτωβρίου 2015 και η δεύτερη η επιβολή φόρου για την μπίρα. Σ' αυτά τα δύο θέματα εστίασαν την κριτική τους τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής μόνο από ΣΥΡΙΖΑ και Ανεξάρτητους Έλληνες.

Παρά το ότι επιχειρείται να ξεκινήσουν οι αγροτικές κινητοποιήσεις, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μίλησαν με ειλικρίνεια στις επιτροπές. Ο εισηγητής Γιάννης Σηφάκης, που εκλέγεται στην Πέλλα, τόνισε ότι "το ντίζελ δήθεν χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία". Και ο Χρήστος Μπγιάλας, από τα Γρεβενά, τόνισε ότι "στα Γρεβενά δεν υπάρχει κανένα πρατήριο υγρών καυσίμων που να δίνει αγροτικό πετρέλαιο. Δεν έχω δει αντλία αγροτικού πετρελαίου".

"Αγροτικό πετρέλαιο δεν υπάρχει εδώ και χρόνια" είπε σημειώνοντας ότι πρόκειται για μια μορφή επιδότησης για να δοθεί ένα ποσό από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του πετρελαίου στους αγρότες. Όμως δίνεται σε αγρότες που δεν έχουν αγροτικά μηχανήματα ή σε καλλιέργειες σε δασωμένες εκτάσεις για τις ακακίες και για τα πεύκα, στα οποία ο αγρότης δεν καταναλώνει αγροτικό πετρέλαιο!

Το ζήτημα της μπίρας ήταν το δεύτερο μείζον, με την αντιπολίτευση να ζητάει την απόσυρση της διάταξης επειδή πλήττει τους μικρούς Έλληνες ζυθοποιούς. Το ίδιο ζήτησε ουσιαστικά και ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνος Καμμένος, ο οποίος σε tweet του δήλωσε ότι "η φορολόγηση της ελληνικής μπίρας που ζει τη Θράκη και μικρές ζυθοποιίες σε όλη την Ελλάδα δεν ψηφίζεται ούτε αποτελεί προαπαιτούμενο".

Επισημαίνεται ότι με το νομοσχέδιο ικανοποιείται και ο πολύχρονος αγώνας των κατοίκων του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας για να δοθεί η παραλιακή έκταση των πρώην Λιπασμάτων στον Δήμο και να μην πουληθεί μαζί με τον ΟΛΠ. Υπενθυμίζεται ότι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε δεσμευθεί στη Βουλή για το θέμα και τώρα ήρθε η ώρα της υλοποίησης εκείνης της πολιτικής δέσμευσης. 

Από τήν Αυγή Online 



Το ΔΝΤ συνεχίζει να πιέζει την ευρωζώνη για αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους


Οι χώρες της ευρωζώνης θα πρέπει πρώτα να δεσμευθούν για μία επίσημη αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους, προτού το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) χρηματοδοτήσει εκ νέου τη χώρα, διεμήνυσε ο πρώτος αναπληρωτής γενικός διευθυντής του Ταμείου, Ντέιβιντ Λίπτον, σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Bloomberg.

Οι υποσχέσεις για την επανεξέταση του κόστους εξυπηρέτησης του ελληνικού χρέους θα είναι επαρκείς μόνο αν συνοδεύονται από συγκεκριμένους όρους για τη μείωση του βάρους δανεισμού, δήλωσε ο Λίπτον στην Ουάσιγκτον.

«Θέλουμε μία συμφωνημένη διαδικασία για το χρέος μεταξύ της Ελλάδας και των πιστωτών της», δήλωσε ο Λίπτον, προσθέτοντας: «Για να προχωρήσουμε, θέλουμε περισσότερα από μία γενική διαβεβαίωση ότι το θέμα θα αντιμετωπισθεί, με επαρκώς συγκεκριμένες λεπτομέρειες για τον τρόπο αντιμετώπισης, ώστε να διαβεβαιώσουμε το Ταμείο ότι το κόστος εξυπηρέτησης του ελληνικού χρέους θα ακολουθήσει μία βιώσιμη διαδρομή».

Το τρέχον πρόγραμμα του ΔΝΤ λήγει τον ερχόμενο Μάρτιο και το όποιο νέο πρόγραμμα θα πρέπει να εγκριθεί από το διοικητικό του συμβούλιο, το οποίο εκπροσωπεί τις 188 χώρες - μέλη του Ταμείου. Όπως είπε ο Λίπτον, το ποσό της νέας χρηματοδότησης του ΔΝΤ δεν έχει αποφασισθεί.

Πολλές χώρες της ευρωζώνης έχουν δηλώσει ότι η διαγραφή δανείων που έχουν δοθεί στην Ελλάδα θα αποτελούσαν «κόκκινη γραμμή», αλλά σημειώνουν ότι μπορεί να συμφωνήσουν στη βελτίωση των όρων εξυπηρέτησής τους, όπως σε χαμηλότερα επιτόκια και μεγαλύτερες περιόδους αποπληρωμής, που θα μείωναν τα ποσά που πρέπει να αποπληρώνει η Ελλάδα στη διάρκεια του χρόνου. Σύμφωνα με το Bloomberg, μία ομάδα εμπειρογνωμόνων στις Βρυξέλλες εξετάζει τις λεπτομέρειες.

Ο Λίπτον δήλωσε ότι το ΔΝΤ έχει τέσσερις προτεραιότητες για ένα νέο πρόγραμμα: 
  • Την εφαρμογή των πολιτικών για τις οποίες υπάρχει δέσμευση, 
  • διαρθρωτικές δημοσιονομικές πολιτικές που απαιτούνται για τη μεσοπρόθεσμη βιωσιμότητα, 
  • τη σταθεροποίηση του τραπεζικού τομέα 
  • και την αντιμετώπιση του χρέους.
Μετά την τελευταία συμφωνία της Ελλάδας με την ευρωζώνη, το ΔΝΤ βοηθά τις ευρωπαϊκές αρχές να καθορίσουν τα προαπαιτούμενα για τη χρηματοδότηση και να ελέγχουν την πρόοδο. Ο Λίπτον επεσήμανε πως το Ταμείο δεν μπορεί να εμπλακεί περισσότερο, έως ότου υπάρξει μία συμφωνία για την ελάφρυνση του χρέους, αν και, όπως είπε, «ο χρονικός της ορίζοντας είναι ένα άλλο θέμα». 

Από τήν Αυγή Online 


 

Φυλακές Διαβατών: Εγκαινιάστηκε από τον Αλέξη Τσίπρα, η πρώτη μονάδα απεξάρτησης

Την πρώτη στην Ελλάδα μονάδα απεξάρτησης μέσα σε σωφρονιστικό κατάστημα, που θα στεγάζεται σε αυτόνομη πτέρυγα των φυλακών Διαβατών, θα εγκαινιάσει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας σήμερα.

Πρόκειται για τη θεραπευτική κοινότητα ΚΕΘΕΑ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ, η οποία θα μπορεί να φιλοξενεί μέχρι 84 άτομα, τα οποία θα ακολουθούν το πρόγραμμά της σε καθημερινή 24ώρη βάση, χωρίς να επιστρέφουν στα κελιά με τους υπόλοιπους κρατουμένους. 


Από τήν Αυγή Online


 

Niko Ago: Γιατί δεν πιστεύω ότι ο Τέλλογλου είναι μαλάκας

Σε ένα σύντομο αλλά αρκετά συμπυκνωμένο κείμενο, ο εξαίρετος δημοσιογράφος Κώστας Εφήμερος, γράφοντας στο Thepressproject, αναφερόμενος στον γνωστό δημοσιογράφο Τάσο Τέλλογλου, με αφορμή άρθρο του για τους πρόσφυγες, γράφει: "Οι πρόσφυγες, που φοράνε στα τρίχρονα παιδιά τους μπρατσάκια μίκι μάους και ένα σωσίβιο γεμάτο με άχυρα, επειδή δεν έχουν να πληρώσουν τα ακριβά που επιπλέουν και ξεκινάνε σε μια τρικυμισμένη θάλασσα, για να περάσουν στην Ευρώπη, μπορούν να διαχωριστούν σε πρόσφυγες και λαθρομετανάστες, μόνο από έναν μαλάκα. Τον Τάσο Τέλλογλου".

Συμφωνώ σχεδόν με κάθε λέξη μαζί του, εκτός εκείνης που θεωρεί τον Τέλλογλου, μαλάκα.
 Όχι.
Σε καμία των περιπτώσεων.
Ο Τάσος Τέλλογλου, δεν είναι μαλάκας.
Τουλάχιστον, όχι για εμένα.
Και τούτο, όχι επειδή για 5,5 χρόνια, βρισκόμασταν κάτω από την ίδια επαγγελματική στέγη, αυτή του protagon.
Η δημοσιογραφική του πορεία, τα θέματα που έχει αποκαλύψει και οι αναλύσεις του, η δημοσιογραφική και επαγγελματική του επάρκεια, αμφισβητούν αυτό τον απαξιωτικό καθημερινό όρο.
Προσωπικά, πιστεύω πως είναι κάτι βαθύτερο και πιο περίπλοκο, για να αναλύσεις και κυρίως να προσπερνάς τις σκέψεις του, αποκαλώντας τον απλώς, μαλάκα.
Εντάξει, η λέξη αυτή, αποσυμπιέζει προς ώρας το θυμό και την αγανάκτηση αλλά αδικεί τον Τάσο.
Η καλύτερα, αποκρύπτει αυτό που στην πραγματικότητα είναι.
Και πιστεύω, μετά από αυτό το άρθρο, πως δεν είναι μόνο ένα πράγμα.

Βεβαίως, ούτε δικός μου σκοπός είναι να καθίσω να αναλύσω τις σκέψεις του.
Όπως είπα, είναι βαθιές και περίπλοκες.
Και αυτή την ώρα, εκείνο που έχει μεγαλύτερη σημασία, είναι το πώς θα κάνει ο καθένας από την πλευρά του, με όποιες δυνάμεις και τρόπους διαθέτει, κάτι για να μην ξεβράζει η θάλασσα, ανά δυο ώρες περίπου, και άλλο ένα νεκρό σώμα βρέφους ή παιδιού, όπως συμβαίνει με τρομακτική συνέπεια τις τελευταίες μέρες και ώρες.
Η γνώμη του Τάσου, είναι δευτερεύουσα.
Εξοργίζει, θλίβει, «τρελαίνει» αλλά δεν θα πρέπει να αφεθεί να παραλύει τις επιλογές.
Κι εδώ καταλαβαίνω ακριβώς, γιατί ο Εφήμερος ξόδεψε απλώς μερικές λέξεις.
Βιαζόταν να σκεφτεί περισσότερο το δράμα που εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια όλων.

Στην κατακλείδα του άρθρου του, για το οποίο και γίνεται λόγος, ο Τέλλογλου γράφει: «Συνάντησα πολλούς ανθρώπους από τη Συρία που μου είπαν ότι φεύγουν γιατί δεν έχουν να πληρώσουν το ρεύμα ή την τροφή τους. Αυτοί θα προστατευθούν από το σύστημα μας ως πρόσφυγες πολέμου».
Αυτό αρκεί νομίζω, για να μην κατατάσσεται στους μαλάκες.
Στους κοινούς ψεύτες, αρκετά πιθανό.
Στους ακροδεξιούς, μπορεί.
Στους σκατόψυχους, ίσως.
Στους ρατσιστές «πολυτελείας», μάλλον.
 Στους μισάνθρωπους, που ενώ βλέπει μπροστά του νεκρές ψυχές βρεφών και παιδιών, «ψάχνει» στις τσέπες τους να δει αν πλήρωσαν τον λογαριασμό του ρεύματος, πιθανότατα.
Σε εκείνους που με βαλμένες προσεκτικά λέξεις, «ξεπλένει» τη ναζιστική ρητορεία, εύκολα το λες.
Αλλά, προς θεού, όχι και μαλάκας.

Από τό Left.gr